Wednesday, 17 January 2018

TESTIMONI HIPERTIROID SEMAKIN PULIH

Selalu dengar pasal tiroid? abam masa baru baru tahu pasal penyakit ini, abam ingat yang dulu dulu kalau leher kita bengkak, mak akan sapu nila pada leher kita. Ingat tak?tapi masa tu, tak sangka kalau ianya di biarkan tanpa rawatan, makin lama ia akan semakin teruk. Bila dah tahu pasal penyakit tu, abam baru tahu juga yang ia ada 2 jenis tiroid ni.

Tiroid ni adalah kelenjar edokrin dan ia mengeluarkan hormon tiroskin atau T4 dan Triodotiromin ( T3). tiroid ini terletak di pangkal leher dan di depan saluran pernafasan atau trakea dan juga ia berhampiran dengan saluran makan.


tiroid, kenali penyakit tiroid
sumber gambar : google


APA FUNGSI HORMON TIROID
ada juga nak tahu apa fungsi hormon tiroid ni? ia adalah untuk mengawal kadar metabolisme dalam badan.
kanak kanak yang sedang membesar, hormon ini akan mengawal pembesaran mereka dan ia berhubung dengan hormon hormon lain dalam badan.
selain itu, kelenjar tiroid ini menghasilkan hormon tiroksin yang diperlukan oleh badan dalam pembentukan perkembangan otak bayi dalam kandungan.

Macam abam cakap tadi, ada 2 jenis tiroid ni, iaitu :-
- Hipertiroid yang mana kadar hormon yang berlebihan dan ia terlalu aktif dalam badan. Kemungkina berpunca dari penyakit auto imun yang tidak mampu mengawal hormon ini dari keluar mengikut keperluannya.

-  Hipotiroid pula selalunya disebabkan oleh penyakit auto imun atau selepas seseorang menjalani sesuatu pembedahan pembuangan tiroid atau pengambilan radioaktif iodin. Ia berlaku apabila kelenjar tiroid tidak lagi berfungsi dengan baik dan hormon tiroid tidak dapat dihasilkan dengan baik.

tapi hari ni, abam nak berkongsi testimoni penghidap hipertiroid yang semakin hari semakin pulih.


    


antara simptom simptom pesakit hipertiroid ini ialah kerap buang air besar, selera makan bertambah, berat badan semakin turun ( walaupun tidak mengikuti pogram penurunan berat badan), mudah marah marah tanpa sebab, berdebar debar dan sering berpeluh.

Sekiranya hipertiroid ini tidak dirawat dengan segera atau lebih awal, ia boleh merosakkan jantung dan akan berlaku serangan sakit jantung pula. hah, dari satu penyakit dibiarkan berlarutan, berpindah pula ke penyakit yang lain. Jangan pandang remeh!



jika anda ingin mendapatkan produk ini, boleh membuat belian secara terus dengan klik ikon dibawah ini. Anda boleh membuat pembelian melalui kad debit atau kad kredit.




atau, boleh membuat pembelian melalui transfer / bank in ke akaun saya dengan menghubungi saya di talian yang diberikan. Kami juga membuat penghantaran ke rumah atau lokasi yang berhampiran dengan kami.


email : zamrihussin.81@gmail.com
instagram : abam jual shaklee

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor yang aktif sejak tahun 2011 lagi. Malahan membuat penghantaran ke seluruh negara melalui pos laju atau kurier servis. Nak COD? boleh je. kawasan sekitar Kota Tinggi termasuklah Felda felda berhampiran. lagi lagi Felda Pasak, Felda Air TAwar 1, Felda Air Tawar 2, Felda Air Tawar 3, Felda Air Tawar 4, Felda Air Tawar 5, Felda Semenchu dan sekitarnya lah. 

Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli dengan kami, anda boleh klik ikon di bawah untuk isi maklumat anda, dan kami akan hubungi anda segera!!.


sebelum itu, anda perlu baca ini :-


 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Monday, 1 January 2018

DURIAN MURAH DAN SEDAP DI PONTIAN, JOHOR

Wahh..musim durian kembali lagi!!, eh dah nak habis musim pun kan? saya yang terlambat nak berkongsi lokasi membeli durian yang murah dan berbaloi untuk anda semua. Takpelah, tak dapat beli musim kali ni, kita dah tahu  nak beli kat mana untuk musim durian akan datang pulak.

Lokasi yang saya nak kongsikan pada semua ialah, bertempat di Kampung Melayu Raya, Pontian, Johor. owner kebun durian ni sangat mesra alam. maksudnya sangat baik dan best! best sebab dia pilihkan kita durian yang baik baik, yang sedap dan pandai pelbagaikan durian untuk rasa durian yang berbeza. Sangat berbaloi tau.




hari tu, kami berpeluang memborong ( tak boronglah juga, tapi beli banyak dari kebiasaannya) dari beliau. oh ya, boleh pm / inbox tuan dusun ni di facebook : PENJEJAK BAYANG .  Untuk lebih selamat ( sekiranya anda duduk jauh dari kawasan Pontian ini,) anda boleh hubungi beliau untuk buat tempahan berapa banyak durian yang anda ingin beli. Nanti, owner dusun akan inform samada durian sudah ready dikumpulkan atau belum. Sangat tidak menyesal kalau anda membeli dari beliau. lokasi membeli durian yang murah dan sangat berbaloi di Pontian, Johor. Sangat disyorkan pada anda yang suka makan durian.



                   HUBUNGI : EN HUZAIR - 0 10-322 3137

anda boleh pilih samada ingin bawa durian pulang bersama anda, atau anda nikmati keenakkan durian tersebut di dusun tersebut. Mana tau, ambil peluang merasai pengalaman kutip buah durian sendiri yang baru jatuh! hah, barulah rasainya sendiri. syok weii!!.


jadi jangan lupa untuk google lokasi membeli durian yang murah dan berbaloi di Pontian, Johor. opsss maaaf!! gambar buah durian yang dibuka tak de, sebab memasing dah excited nak makan. ha ha ha ha. berhampiran dengan tempat peranginan Lata Pulai, kampung melayu raya, Pontian.

email : zamrihussin.81@gmail.com
instagram : abam jual shaklee

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor yang aktif sejak tahun 2011 lagi. Malahan membuat penghantaran ke seluruh negara melalui pos laju atau kurier servis. Nak COD? boleh je. kawasan sekitar Kota Tinggi termasuklah Felda felda berhampiran. lagi lagi Felda Pasak, Felda Air TAwar 1, Felda Air Tawar 2, Felda Air Tawar 3, Felda Air Tawar 4, Felda Air Tawar 5, Felda Semenchu dan sekitarnya lah. 

Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli dengan kami, anda boleh klik ikon di bawah untuk isi maklumat anda, dan kami akan hubungi anda segera!!.


Wednesday, 20 December 2017

TIPS ATASI MASALAH KEGATALAN DI KEMALUAN ATAU ALAT SULIT

selalu rasa gatal? abam sendiri alami keadaan dan situasi seperti ini apatah lagi selesai habis kerja atau aktiviti yang mengeluarkan peluh  seperti bersukan. Jangan ambil ringan dengan perkara tersebut. Tetapi ia adalah perkara biasa sekiranya anda masih menjagai kebersihan di sekitar tersebut.
selalunya kegatalan ini berbentuk seperi cincin yang kemerah merahan dan lebih gatal di kawasan pangkal peha. Lagi lagi sekiranya anda seorang yang suka berseluar ketat ala ala K pop gitu.

kegatalan alat sulit lelaki


SEBAB BERLAKUNYA KEGATALAN  :-

- kawasan si sekitar peha dan kelengkang sentiasa lembap. mungkin tidak di lap sekeringnya selepas mandi atau melakukan aktiviti yang mengeluarkan peluh
- jenis seluar dalam yang tidak menyerap peluh
- terlalu kerap membuang air kecil
- mempunyai masalah salur kencing yang tidak lawas
- Jangkitan kulat
- penggunaan sabun yang mengandungi bahan kimia yang tinggi
- pemakaian seluar dalam yang terlalu ketat



CARA MENGATASI MASALAH KEGATALAN DI KEMALUAN /  ALAT SULIT :-

- elakkan kawasan yang terjejas dalam keadaan lembap. maksudnya anda perlu memastikan kawasan berkenaan sentiasa kering. Kalau wanita bolehlah pakai pantyliner kan, kalau lelaki? 
- Elak memakai pakaian tebal ketika cuaca panas
- Pakai boxer untuk memberikan kulit ruang untuk bernafas.
- Kalau terlalu teruk dan anda sendiri tidak tahan, JANGAN GARU!, pergi farmasi dan dapatkan ubat antikulat

jadi, kalau tidak mahu alami kegatalan yang berpanjangan, jangan lengah untuk mandi dan bersihkan kawasan tersebut setelah anda pulang dari kerja, atau terkena hujan atau pun pulang dari perjalanan yang jauh.


email : zamrihussin.81@gmail.com
instagram : abam jual shaklee

kami merupakan pengedar Shaklee di Kota Tinggi, Johor yang aktif sejak tahun 2011 lagi. Malahan membuat penghantaran ke seluruh negara melalui pos laju atau kurier servis. Nak COD? boleh je. kawasan sekitar Kota Tinggi termasuklah Felda felda berhampiran. lagi lagi Felda Pasak, Felda Air TAwar 1, Felda Air Tawar 2, Felda Air Tawar 3, Felda Air Tawar 4, Felda Air Tawar 5, Felda Semenchu dan sekitarnya lah. 

Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli dengan kami, anda boleh klik ikon di bawah untuk isi maklumat anda, dan kami akan hubungi anda segera!!.